2010. március 15., hétfő

Boldogasszony Sátra

Boldogasszony Sátra a pesti istennőtemplomban egy kis vörös fátyollal elkülönített rész, ahová azok a nők vonulhatnak el, akiknek megvan a holdvérük. Istennőszobrokkal, nők által készítet rajzokkal, írásokkal díszített hely. Egy kis kuckó, ahol a nők a holdvérük által kapcsolódnak magukhoz, a többi nőhöz, valamint az istennőhöz. Egy ilyen kis kuckót bármelyik sarokban fel lehet állítani akármilyen kicsi is az a szoba. Én anno oltárt készítettem és a falra általam írt gondolatokat ragasztottam. Ilyenkor a menstruációt segítő kristályokat is lehet használni, de lehet egyszerűen csak elvonulni, zenét hallgatni, teát inni, tisztelni és ünnepelni a bennünk levő nőt. Van, aki holdvérét használva fest, állítólag ennek a különleges ereje van – még nem próbáltam.
Jó ötletnek tartom a lányok első holdvérének megünneplését is, amelyben az anyák, nagymamák, barátnők segíthetnek. Ez a nőiségbe való beavatás első lépcsőfoka az ún. szűz stádiuma, ezt követi majd az első szexuális élmény, az ún. szerető stádiumba való lépés. Ekkor egy teljesen más minőségben ismerheti meg magát a nő, a magában rejlő erejét, ha ennek megadja a kellő tiszteletet és módot. A következő fokozat az anyaság majd a banya = bölcs anya azaz a nagymama időszaka, aki már rendelkezik a kellő élettapasztalattal, hogy azt továbbadhassa utódainak.
A holdvér fontos, egy misztérium, egy kapcsolat és összetartozás jelképe, azé, hogy nők vagyunk, hogy életet adunk. Mi vagyunk a befogadók, a kehely, míg a férfi a ható, a tőr vagy kard.
Mindig is szerettem a holdvérem. Majdnem ilyenkor vagyok a legaktívabb. Az indián asszonyok szerint a nő ilyenkor a legerősebb. Ilyenkor félrevonul és megtisztul, és ilyenkor a férfiak is tiszteletben tartották a nők elvonulását.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése